Wednesday, May 11, 2011

perancangan

aku ada plan A
aku ade plan B
aku ade plan C
dan aku juga ada plan D...
dalam mengejar satu target ni..

aku yakin sempurna plan aku ni...
dan aku rasa target ni boleh dapat...
dengan semua plan yang aku ada ni....

setelah berjalan semua plan dalam mengejar target itu...
namun ia tidak berjaya juga...
die memikirkan apa yang kurang dengan plan2 die sebelum ini...
sedangkan mengikut logik dan pemikirannya dalam perancangannya itu
ia pasti berjaya....
tapi masih tidak berjaya...kenapa???

setelah berfikir dan bermuhasabah
rupanya dia lupa untuk meletak plan E pada diri nya andai sume plan A B C D
itu semua tidak menjadi...
plan E itu ialah sesuatu plan persediaan yang kena ada dalam diri iaitu
plan untuk Redha dan Berlapang hati dengan takdirNya...

kita sebagai manusia biasa hanya mampu merancang tapi Allah yang menentukan segalanya...







p/s apa2 pon dalam melakukan sesuatu kne ade perancangan,usaha dan tawakal...
jgn hanya b'serah pada takdir semata2...

2 comments:

E n t o y C a i r o said...

allah allah...

kemas ayat mu beb...

hehehe

akuamin said...

huhuhu segan beb ana ente ckp tu...
jari ni bru nk b'tatih mnulis...
huhuhu~